Categoria

Birkat Hamazon - סדר ברכת המזון

File details:

Resource Type: Source in: Hebrew
Age: 5-25
Group Size: 1-40
Estimated Time: 4 minutes

Further Details...

Comments & Reviews

Stats:
Viewed: 10098
Downloaded: 1122

Rated 311 times
Add this file to your personal library.

Hai scaricato questo file e hai qualcosa da condividere?
Questo è il posto!


Resource Goal

לברך ברכת המזון מהדף ולא בעל פה


Resource Contents

סדר ברכת המזון

שיר המעלות, בשוב ה' את שיבת ציון, היינו כחולמים. אז ימלא שחוק פינו ולשוננו רינה. אז יאמרו בגויים, הגדיל ה' לעשות עם אלה. הגדיל ה' לעשות עמנו, היינו שמחים. שובה ה' את שביתנו, כאפיקים בנגב. הזורעים בדמעה ברינה יקצורו. הלוך ילך ובכה נושא משך הזרע, בא יבא ברינה נושא אלומתיו

הרני מוכן ומזומן לקיים מצות עשה של ברכת המזון ככתוב ואכלת ושבעת וברכת את ה' אלוקיך על הארץ הטובה אשר נתן לך.

המזמן אומר: רבותיי נברך

ועונים המסובין: יהי שם ה' מבורך מעתה ועד עולם:

המזמן חוזר: ברשות מרנן ורבותיי נברך (בעשרה: אלוהינו) שאכלנו משלו:

ועונים המסובין: ברוך(בעשרה: אלוהינו) שאכלנו משלו ובטובו חיינו:

יחיד אינו אומר: ברוך הוא וברוך שמו:

ברוך אתה ה', אלוקינו מלך העולם, הזן את העולם כולו בטובו, בחן בחסד וברחמים, הוא נותן לחם לכל בשר, כי לעולם חסדו, ובטובו הגדול תמיד לא חסר לנו ואל יחסר לנו מזון לעולם ועד, בעבור שמו הגדול, כי הוא אל זן ומפרנס לכל ומטיב לכל, ומכין מזון לכל בריותיו אשר ברא, כאמור פותח את ידך ומשביע לכל חי רצון: ברוך אתה ה', הזן את הכל:

נודה לך ה' אלוקינו, על שהנחלת לאבותינו ארץ חמדה טובה ורחבה, ועל שהוצאתנו ה' אלוקינו מארץ מצרים, ופדיתנו מבית עבדים, ועל בריתך שחתמת בבשרנו, ועל תורתך שלימדתנו, ועל חקיך שהודעתנו, ועל חיים חן וחסד שחוננתנו, ועל אכילת מזון שאתה זן ומפרנס אותנו תמיד, בכל יום ובכל עת ובכל שעה:

ועל הכל ה' אלוקינו אנחנו מודים לך, ומברכים אותך, יתברך שמך בפי כל חי, תמיד לעולם ועד. ככתוב, ואכלת ושבעת וברכת את ה' אלוקיך על הארץ הטובה אשר נתן לך, ברוך אתה ה', על הארץ ועל המזון:

רחם נא ה' אלוקינו, על ישראל עמך, ועל ירושלים עירך, ועל ציון משכן כבודך, ועל מלכות בית דוד משיחך, ועל הבית הגדול והקדוש, שנקרא שמך עליו. אלוקינו אבינו רענו, זוננו, פרנסנו וכלכלנו והרויחנו, והרוח לנו ה' אלוקינו מהרה מכל צרותינו. ונא אל תצריכנו ה'  אלוקינו, לא לידי מתנת בשר ודם, ולא לידי הלוואתם, כי אם לידך המלאה הפתוחה הקדושה והרחבה, שלא נבוש ולא נכלם ולא נכשל לעולם ועד:

לשבת: רצה והחליצנו ה' אלוקינו במצותיך ובמצות יום השביעי השבת הגדול והקדוש הזה כי יום זה גדול וקדוש הוא לפניך לשבות בו ולנוח בו באהבה כמצוות רצונך, וברצונך הניח לנו ה' אלוקינו שלא תהא צרה ויגון ואנחה ביום מנוחתינו. והראנו ה' אלוקינו בנחמת ציון עירך ובבנין ירושלים עיר קדשך כי אתה הוא בעל הישועות ובעל הנחמות.

 

ובנה ירושלים עיר הקודש במהרה בימינו, ברוך אתה ה', בונה ברחמיו ירושלים, אמן.

ברוך אתה ה', אלוקינו מלך העולם, האל אבינהו מלכנו אדירנו בוראנו גואלנו יוצרנו קדושינו קדוש יעקב, רוענו רועה ישראל, המלך הטוב, והמטיב לכל, שבכל יום ויום, הוא היטיב, הוא מטיב, הוא ייטיב לנו, הוא גמלנו, הוא גומלנו, הוא יגמלנו לעד, לחן ולחסד ולרחמים, ולרוח הצלה והצלחה, ברכה וישועה, נחמה, פרנםה וכלכלה, ורחמים וחיים ושלום וכל טוב, ומכל טוב אל יחסרנו:

הרחמן, הוא ימלוך עלינו לעולם ועד: הרחמן, הוא יתברך בשמים ובארץ: הרחמן, הוא ישתבח לדור דורים, ויתפאר בנו לעד ולנצח נצחים, ויתהדר בנו לעולם ולעולמי עולמים: הרחמן, הוא יפרנסנו בכבוד: הרחמן, הוא ישבור עלנו מעל צוארנו, והוא יוליכנו קוממיות לארצנו: הרחמן, הוא ישלח לנו ברכה מרובה בבית הזה, ועל שולחן זה, שאכלנו עליו: הרחמן, הוא ישלח לנו את אליהו הנביא זכור לטוב, ויבשר לנו בשורות טובות, ישועות ונחמות: הרחמן, הוא יברך את (אבי מורי), בעל הבית הזה, ואת (אמי מורתי), בעלת הבית הזה, אותם ואת ביתם ואת זרעם ואת כל אשר להם אותנו ואת כל אשר לנו, כמו שנתברכו אבותינו אברהם יצחק ויעקב, בכל מכל כל, כן יברך אותנו כלנו יחד, בברכה שלמה. ונאמר אמן:

במרום ילמדו עליהם ועלינו זכות, שתהא למשמרת שלום, ונשא ברכה מאת ה', וצדקה מאלוהי ישענו, ונמצא חן ושכל טוב, בעיני אלוקים ואדם:

הרחמן, הוא ינחילנו ליום שכולו שבת ומנוחה לחיי עולמים:

הרחמן, הוא יזכנו לימות המשיח ולחיי העולם הבא, מגדול ישועות מלכו ועושה חסד למשיחו, לדוד ולזרעו, עד עולם: עשה שלום במרומיו, הוא יעשה שלום עלינו ועל כל ישראל ואמרו אמן:

יראו את ה' קדושיו, כי אין מחסור ליראיו: כפירים רשו ורעבו, ודורשי ה' לא יחסרו כל טוב: הודו לה' כי טוב, כי לעולם חסדו פותח את ידך ומשביע לכל חי רצון: ברוך הגבר, אשר יבטח בה', והיה ה' מבטחו: נער הייתי גם זקנתי, ולא ראיתי צדיק נעזב, וזרעו מבקש לחם: ה' עז לעמו יתן, ה' יברך את עמו בשלום:                                                                                                                                                                                                                                                                                         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Related Resources can be found under:
» Alles > Jodendom > Het houden van de Mitsvot
Visitor Comments: